duminică, 29 ianuarie 2017

Care este adevărata diferență dintre oameni?

Pentru că de curând m-am lovit de niște probleme care, relativ erau ușor rezolvabile, dar care țineau de dorința unor indivizi, m-am gândit serios la diferența dintre oameni. Lăsând la o parte că oamenii pot fi mai înalți sau mai scunzi, cu părul negru sau bălai, că doar n-om fi făcți toți în serie precum păpușile din raftul cu jucării, am încercat să formulez o problemă și să vedem reacțiile oamenilor, astfel presupunând că am afla, cât de cât, adevărata diferență dintre oameni. Și am zis așa: avem doi bărbați. Unul de 50 de ani și unul de 35 de ani. Cel de 50 de ani e îmbrăcat în costum negru iar celălalt în costum gri. Tipul în negru are un BMW X6 iar celălalt un Duster. Care e adevărata diferența dintrei ei? Am alocat pentru acest experiment o oră, timp în care am stat de vorbă cu 14 oameni, bărbați și femei, cu vârste diferite. Majoritatea dintre ei au văzut diferența în mașinile pe care le dețin. Mai interesant este faptul ca o parte dintre interlocutori au încercat să și explice de ce.
 
 Un domn care a spus că îl cheamă Daniel, și că se apropie de 40 de ani, a dus discuția mai departe arătând că noi nu avem șosele pentru mașini puternice. „De geaba are X6 că nu are unde merge cu el. În plus te și pândește Poliția. Ce viteză poți să ai pe șoselele noastre ? Știți unde diferența ? X6 e mai solid și ai șanse mai mari să scapi dintr-un accident rutier pe șoselele noastre...”, a concluzionat Daniel.

O domnișoară de 22 de ani, Iuliana, însoțită de o prietenă mai mare cu doi ani decât ea, a afirmat că tipul cu BMW este mai interesant: „Dintre cei doi, după mine, mai important este cel cu BMW. Mașina lui îmi arată că are putere financiară mai mare ceea ce-l face mai atractiv. De ce? Pentru că am senzația că poate să mă protejeze și să-mi ofere mai mult”, a spus Iuliana care a fost puțin contrazisă de prietena ei, aceasta din urmă precizând că aparențele pot fi înșelătoare.


Problema a fost altfel abordată de Răzvan, care a spus că are 32 de ani. „Dacă BMW-ul a fost achiziționat corect, adică din bani munciți, n-am nimic împotrivă. Dar dacă banii provin din afaceri murdare, se schimbă datele problemei. Eu dacă aș avea atâția bani nu mi-aș lua BMW. Cu banii ăștia îmi iau și apartament, îl și mobilez, îmi rămân și bani de un Duster și-mi fac și o vacanța de neuitat”a specificat Răzvan.


Sincer, mă așteptam ca mulți dintre cei „chestionați” să răspundă că diferența dintre cei doi din problema noastră ar fi de vârstă. Astfel, am realizat că adevărata diferență dintre oameni e cât și cum gândesc. Voi ce spuneți?  

fotografiile sunt preluate de pe internet si sunt doar pentru...culoare...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu